Dersin Adı | Sanat ve Tasarım Stüdyosu 1 |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 101 | Güz | 1 | 8 | 5 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
| |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Beş farklı disiplin için ortak olan tasarım dilini kavramayı sağlayacak temeli oluşturmak, öğrencilerin çok boyutlu düşünebilmelerini sağlamak, uygulamaya yönelik el ve zihin becerilerini geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Her hangi bir ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir. Aşağıdaki tabloda, ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin doğası/yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: [Isınma çalışması] Tasarım üzerine temel terminolojiler ve ilişkiler ağı. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
2 | Kompozisyon nedir? Kompozisyonun elemanları, nitelikleri ve gruplama prensipleri. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
3 | Kompozisyonun nitelikleri: Tasarım elemanları, organizasyon ve görsel alan | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
4 | Kompozisyonun nitelikleri: Tasarım elemanları, organizasyon ve görsel alan | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
5 | Analiz ve organizasyon prensipleri/tipleri | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
6 | Analiz ve organizasyon prensipleri/tipleri | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
7 | Tasarım temaları ve tasarım elemanı tipleri | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
8 | Tasarım temaları ve tasarım elemanı tipleri | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
9 | Sunum tasarımı | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
10 | Sunum tasarımı | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
11 | Final Projesi | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
12 | Final Projesi | Final projesi üzerine çalışma. |
13 | Final Projesi | Final projesi üzerine çalışma. |
14 | Final Projesi | Final projesi üzerine çalışma. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Yok |
16 | Dönem değerlendirmesi. | Yok |
Ders Kitabı | Bu derse ait bir ders kitabı yoktur. İlgili kavramlar ve alıştırmalara yönelik bilgi, ödev kâğıtlarında verilir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Haftalık konularla ilgili kaynaklar görsel ya da yazılı malzeme güncel olarak öğrencilere verilebilmektedir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 2 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 16 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 9 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | - | - | |
Toplam | 233 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | |||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest